Прокуратура з ветеранами не щира
В газеті ВМ № 21
(99) в публікації: „Яка партія обдурює ветеранів війни?” ми писали проблему
невиплати щорічної одноразової грошової допомоги до Дня Перемоги. Після цього
пішли масові звернення за захистом порушених прав і суди Славути стали
реагувати. Але задовольняють позови лише
за 2004 і за 20007 роки, а за
2005-2006 роки суд не вирішує. З судом спорити можна лише у судовому порядку, а
от з прокуратурою, спробуємо на шпальтах газети „Вісник малозахищених”.
В газеті „Пульс” № 44 за 06.12.2007р. в рубриці „Офіційно, Славутська (що
на Хмельниччині) прокуратура в особі помічника Т. Бондарук надала
роз’яснення: „Разова щорічна допомога до
Дня Перемоги” і повідомила., що ця прокуратура відповідно до ст. 121
Конституції України (далі КУ) виступає представником інтересів громадян та
держави у суді. Пріоритет надає захисту соціальних і майнових прав
неповнолітніх, інвалідів та похилого віку громадян. Гострою проблемою названо проблему ветеранів війни,
яку прокуратура виявила перевіркою дотримання вимог Закону України (далі ЗУ)
„Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і захищає їх у
суді. — Але!
В публікації прокуратури не
враховано, що згідно перерахованих статей 12-15 названого ЗУ виплата повинна
проводитися значно раніше. Згідно ЗУ
„Про внесення змін до ЗУ „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту” (№ 367 – 14 від 25 грудня 1998
року), виплата допомоги повинна здійснюватися щорічно до 5 травня. Норма ця не
виконувалася. Наразі, після дружнього натиску малозахищених суд у змові з
прокуратурою визнають право на допомогу, але знайшли бюджетну ширму, наче вона
робить це право незаконним у 2005 і 2006 роках. Чи це так?
Конституційний суд України не одноразово визнавав незаконними
окремі положення ЗУ про Державний бюджет України щодо зупинення або обмеження
пільг, компенсацій і гарантій (в 2004, 2005 і двічі у 2007р.р.). Зокрема
Конституційний суд України 09.07.2007 р. № 6 рп/2007 (справа № 1-29/2007) :
„Предмет Законну України „Про Державний бюджет України” чітко визначений у КУ і
в Бюджетному Кодексі України, що цей закон не може скасовувати чи змінювати
обсяг прав і обов’язкових пільг, компенсацій і гарантій передбачених іншими
законами України”.
Відповідно до ч. 3 ст.22 і ст. 64 КУ право громадян на
соціальний захист і інші соціальні права можуть бути обмеженні, у т.ч.
зупиненням дій законів (їх окремих положень), лише в умовах воєнного стану на
певний строк (Конституційний суд України 20.03. 2002 р. № 5 рп).
Цікаво чому прокуратура не бачила цього закону ще у 2004
році? Чи не премію отримують прокурори за те, що обдирають ветеранів? Якщо так?
То хто автор таких премій?
Особисто я вважаю, що прокуратура набагато краще би
запрацювала на захист прав малозахищених громадян, якби заплатила за свою
бездіяльність. Є тепер такий закон! То я цікавилася, чи вважає за потрібне
громадська організація борців за справедливість подати до суду відповідний
позов до прокуратури в інтересах ветеранів? Кажуть, що можна і треба, але
треба, щоб ветерани (окремі чи групою) підтвердили бажання захисту їхніх інтересів відповідною
заявою до ГО ЗБЗС. Борці кажуть, що при цім компенсуються затрати на захист і
ще й моральна шкода. А чекати, що влада прокуратуру змусе працювати на народ —
марне. Треба самим перемагати цю корупцію, то й суди стануть правосуддя чинити.
|