КОЛИ ВЛАДА ПРОКУРАТУРІ ОКУЛЯРИ КУПИТЬ
Відповідно до ст.15 Закону України „Про дорожній рух” право на керування
транспортними засобами підтверджується відповідним посвідченням. На території
України діють національні і міжнародні
посвідчення на право керування транспортними засобами, що відповідають
Конвенції про дорожній рух. Порядок видачі цих посвідчень установлюється
Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1993 р. №340
„Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску
громадян до керування транспортними засобами” громадяни допускається до
керування транспортними засобами за наявності у них посвідчення водія
відповідної категорії і талона до нього.
Статтею 15 Закону України „Про дорожній рух” на Кабінет Міністрів України
було покладено обов’язок встановити порядок видачі посвідчень на право
керування транспортними засобами. Натомність Кабінет Міністрів України
встановив, що громадяни допускаються до керування транспортними засобами за
наявності у них посвідчення водію відповідної категорії і талона до нього. Такі
вимоги суперечать ст.15 Закону „Про дорожній рух”, якою встановлено, що право
на керування транспортними засобами підтверджується відповідним посвідченням і
про ніякі талони до нього мова там не йдеться.
Таким чином Кабінет Міністрів України перевищив свої повноваження, надані
йому ст.15 Закону України „Про дорожній рух” і запровадив непередбачений
законодавством України талон до посвідчення водія.
Відповідно до цієї ж постанови Кабінету Міністрів України зразок і порядок
видачі талона до посвідчення водія встановлюються МВС України. Міністерством
внутрішніх справ України наказом №166 від 2.04.94р. „Про затвердження зразка
талону до посвідчення водія, Положення про талон до посвідчення водія та
внесення доповнень до Інструкції про порядок приймання екзаменів, оформлення
видачі (обміну) посвідчень водія, обліку та зберігання документів, які
стосуються екзаменаційної роботи” запроваджується талон до посвідчення водія з
метою обліку та аналізу порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями
автомототранспортних засобів, тролейбусів та трамваїв, які постійно проживають
на території України. Відповідно до п.2 цього ж наказу посвідчення водія без
такого талону не дає права на керування транспортними засобами. Такі вимоги
цього наказу також суперечать ст.15 Закону України „Про дорожній рух”,
відповідно до якої право на керування транспортними засобами підтверджується
виключно відповідним посвідченням.
Поряд з цим, відповідно до згаданого вище наказу МВС України №166 від
2.04.94р. талон до посвідчення водія запроваджується з метою обліку та аналізу
порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями, які постійно проживають на
території України. Яким же чином здійснюється облік правопорушень
Державтоінспекцією? Адже ДАІ не встановлює факту вчинення правопорушення.
Зважаючи на те, що згідно чинного законодавства України до розгляду справи
про адміністративне правопорушення судом, факт порушення правил дорожнього руху
не можна вважати встановленим, то його облік Державтоінспекцією є незаконним. А
оскільки суди не звітують перед підрозділами ДАІ щодо винесення постанов про
адміністративні правопорушення за порушення правил дорожнього руху, то
виникають питання: що обліковує ДАІ і навіщо талон до посвідчення водія?
В свою чергу слід зазначити, що інспектори ДАІ, вносячи запис в талон до
посвідчення водія, перевищують свої службові повноваження, фактично переймаючи
на себе повноваження суду, таким чином грубо порушуючи законні права водіїв. А
відповідно до Закону України „Про міліцію” працівник міліції при виконанні
покладених на нього обов’язків керується тільки законом. Законом не передбачено
існування талону до посвідчення водія. Також не передбачено те, що інспектор
ДАІ має право на прийняття рішення про встановлення факту вчинення
правопорушення, а й відповідно не має права вносити записів у невстановлений
чинним Законом талон. Отже, працівники ДАІ ігнорують вимоги статті 19
Конституції України якою встановлено, що органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі,
в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами
України.
Оскільки прокуратура здійснює загальний нагляд за дотримання законодавства,
то відповідно зобов’язана відреагувати на його грубе порушення.
В зв’язку з викладеним вище та на підставі ст.21 Закону України „Про
прокуратуру”,
Просимо:
1. Винести протест на п.2
постанови Кабінету Міністрів України від 8 травня 1993 року за №340 „Про
затвердження Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян
до керування транспортними засобами” у частині допуску громадян до керування
транспортними засобами за наявності у них талона до посвідчення водія та
встановлення МВС зразку і порядку видачі талона до посвідчення водія.
2. Винести протест на пп. „а”
п.2.1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001р. №1306 „Про
Правила дорожнього руху” у частині обов’язку водія механічного транспортного
засобу мати при собі талон, що додається до посвідчення водія.
3. У протесті поставити перед
Кабінетом Міністрів України питання про приведення своїх нормативно – правових
актів у відповідності із ст.15 Закону України „Про дорожній рух”.
4. винести протест на наказ МВС України
№166 від 2.04.94р. „Про затвердження зразка талону до посвідчення водія,
Положення про талон до посвідчення водія та внесення доповнень до Інструкції
про порядок приймання екзаменів, оформлення видачі (обміну) посвідчень водія,
обліку та зберігання документів, які стосуються екзаменаційної роботи”, як
такого, що не відповідає чинному законодавству України та порушує права
громадян.
5. Винести протест на наказ
МВС України №672 від 03.10.2000р. „Зміни і доповнення до Положення про талон до
посвідчення водія, затвердженого наказом МВС України від 2 квітня 1994р. №166”,
як такого, що не відповідає чинному законодавству України та порушує права
громадян.
6. Винести протест на п.2.4
наказу МВС України від 22.10.2003р. за №1217 „Про виконання Закону України від
5 квітня 2001 року „ Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні
правопорушення щодо відповідальності за порушення правил дорожнього руху”, як
такого, що не відповідає чинному законодавству України та порушує права
громадян.
7. У протесті поставити перед
МВС України питання про приведення своїх нормативно-правових актів у
відповідності із ст.15 Закону України „Про дорожній рух”.
З повагою, голова ради ЗБЗС
Анатолій Войтко
Відповідь Генеральної прокуратури від 06.12.05р. №7/4 – 15898 – 05
Голові ради „З’єднання борців “За справедливість”Войтко А.Г.
(У дужках
коментарі редакції).
Ваше звернення щодо опротестування нормативних актів, які регламентують
видачу талонів до посвідчення водія, розглянуто.
Встановлено, що відповідно до Закону України „Про дорожній рух”, Постанови
Кабінету Міністрів України від 08.05.1993 року №340т „Про затвердження
Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування
транспортними засобами підтверджується відповідним посвідченням. Талон до
посвідчення водія, передбачений п.2 зазначеної постанови – додаткова частина до
нього і не є документом, що надає самостійно право на керування транспортними
засобами.(„якби ви не сказали, то ми би й не знали” – редакція)
Повідомляю, що на даний час Кабінетом Міністрів України внесений до
Верховної Ради України проект Закону України „Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України”, який створить у подальшому правову базу для
скасування талону до посвідчення водія.
(А хоч сьогодні правової бази для існування талону нема – редакція)
Ураховуючи викладене, підстав для вжиття заходів реагування не вбачається.
|