ЯКБИ ХТО ПРОКУРОРА
ТА ЗМУСИВ ІНТЕРЕСИ ГРОМАДЯН ЗАХИЩАТИ ВІД СВАВІЛЛЯ ДЕРЖАВИ
Кілька років поспіль до Дня Перемоги держава виплачувала щорічну
одноразову допомогу не в повному обсязі, як велить чинне законодавство. Виплату
її ділили не по закону, а виходячи з того, скільки депутати Верховної Ради
закладуть на цю статтю грошей у бюджет держави. Депутати наші зробили це не
випадково, про себе найперше дбають, а що залишиться, – роздають уже іншим. Ось
і вийшло – Закон про статус ветеранів війни каже одне, а Закон про державний
бюджет України – зовсім інше. Коли в 2007 це стало явним через депутатський
запит (не всі однакові) і набрало широкого розголосу, ветерани кинулись масово
у державні органи соцзахисту, а згодом і в суди відстоювати свої законні права.
Наприклад, за станом на 23 січня цього року у Славутський міськрайонний
суд надійшло 47 таких заяв. Суди уже
винесли кілька рішень на користь ветеранів. Їм присудили виплатити гроші в
повному об’ємі й чітко вказали, що їх повинні виплатити через Державне
казначейство України. Та поки що цих грошей від держави ветерани не отримали.
Втрутилась, під натиском
обставин, у справи прокуратура. Куди діватися, адже 9 липня 2007 року Конституційний
суд України прийняв рішення, яким визнав неконституційною ст. 71 Закону про
державний бюджет України на 2007 рік у частині визначення розміру виплати
щорічної разової грошової допомоги. Але інтересів громадян прокуратура не хоче
вирішувати, а посилається на те, що на рівні держави для виконання даного
рішення Конституційного суду не було прийнято ніяких рішень щодо додаткових
витрат цієї допомоги. Судові ж справи довго розглядаються, бо проходять
апеляційне оскарження. Справа ускладнюється ще й тим, що досі невідомо, хто ж
виділятиме кошти на виконання рішення суду – чи Мінфін, чи Казначейство чи інша
державна установа. Ото ж в свою чергу подають до суду апеляційні скарги на
скасування вимог людей. Що їм державним мужам люди, захист їхніх конституційних
прав? От держава це інша справа — з нею судитися ще не вміють. Від неї ж і
зарплату, і пільги отримують. Скузується Славутський міжрайонний прокурор В. С.
Мушинський: ,,Документи ми оформляємо на перерахунок лише за 2007 рік, а суди –
за три роки’’(,,Трудівник Полісся’’ від 26 січня 2008 р., № 4 (10725). Тому
громадяни, які надсилають листи у ,,ВМ’’, справедливо зазначають: чому прокурор
– той, хто стоїть на дотриманні чинного законодавтва, не втрутився у цю справу
раніше і чому оформляє документи лише за 2007 рік? Ветеранів (а їх лише у місті
Славута, точніше у міському управлінні праці та соціального захисту за
належними до цієї виплати категоріями, перебуває 6,5 тисячі чоловік) турбує
питання: а як же буде у нинішньому році (при новому уряді – в Києві, при тій
самій владі в Славуті?) Заступник начальника районного управління праці та
соціального захисту населення Славутської райдержадміністрації Поліна Косік
запевняє: ,,Питання виплати ветеранам війни одноразової допомоги на 2008 рік
вже чітко визначене із внесенням до Закону про статус ветеранів війни, гарантії
і соціальний захист, де передбачено, що ці виплати буде встановлювати
безпосередньо Кабінет Міністрів України. Чи це означає, що “в цьому році, можна
вважати, питань не виникне” (,,Т.П.’’ від 26 січня 2008р., № 4 (10725),
поживемо – побачимо, каже народна мудрість. А ось щодо виплат за минулі роки,
то питання, хто візьме на себе відповідальність за дії колишньої комуно – регіональної більшості,
висить у повітрі. Було б добре оці проблеми громадян вирішити прокурору, та він
поки що більше державі звик служити, а вже після – громадянам, особливо у
випадках, коли сама держава й кривдить.
|